Outsourcing av IT-funktioner

Vi tar hand om er applikationsdrift, systemförvaltning och support oavsett om produktionen sker i egen IT-miljö eller i en blandning med en eller flera molntjänster.

Outsourcing av IT-funktioner ger dig tid till annat

Låt HPS ta ansvar för att ert IT-baserade verksamhetsstöd alltid är tillgängligt och att det är ordning och reda. Vi utför proaktiv systemdrift, förvaltar system och applikationer, övervakar er miljö dygnet runt och tar hand om ert användarstöd. Syftet med en välplanerad outsourcing av IT-funktionen är att ni skall kan fokusera på verksamhet än på IT-frågor. Alla våra tjänster kan avropas dygnet runt, året runt och i de flesta fall mot en fast månadskostnad.

HPS Systemdrift och förvaltning

Låt HPS ta ansvar för att dina system, molntjänster och applikationer alltid är tillgängliga enligt behovsanpassat SLA. Vår organisation för system och förvaltning hanterar system oavsett om dessa finns i er egna IT-miljö, i olika molntjänster, eller finns i HPS redundanta molntjänst på virtuella servrar.

HPS har sedan starten 1995 ansvarat för stora och små kunders system där det oftast funnits mycket höga krav på tillgänglighet och informationsäkerthet. HPS är specialister på alla former av operativsystem, tex Windows, Linux, Unix och inte minst OpenVMS där HPS är marknadsledande leverantör i Sverige.

  • System och applikationsdrift
  • Windows Server
  • OpenVMS
  • Unix
  • Linux
  • Molntjänster (tex Azure, AWS, Google)
  • System och applikationsdrift
  • Windows Server
  • OpenVMS
  • Unix
  • Linux
  • Molntjänster (tex Azure, AWS, Google)

HPS Servicedesk som tjänst

HPS Servicedesk består av kompetenta IT-tekniker som känner till din IT-miljö och har förmågan att analysera problem effektivt och lösa era problem. Era IT-användare får support och hjälp att direkt över telefon, via mail samt med hjälp av fjärrstyrning vid behov.

Som kund hos HPS Servicedesk möts du av korta svarstider och kompetent teknisk personal med servicekänsla. Varje ärende registreras i ett ärendehanteringssystem och vårt team återkopplar i takt med att ärendet fortskrider.

HPS Servicedesk kan avropas mot en fast månadskostnad per användare eller mot en kostnad per ärende.

Infrastruktur

Vårt mål är att hjälpa varje enskild kund att välja rätt IT-lösning i förhållande till funktionsbehov, kostnader och framtidssäkring. Vi skapar lösningar oavsett om lösningen bygger på moderna molntjänster eller baseras på traditionell infrastruktur med egen eller hyrd IT-funktion.

I samarbete med vårt systerbolag Stockholms stadsnät erbjuder vi dessutom internetkapacitet och med det som bas erbjuder HPS mycket avancerade och säkra nätverkslösningar för små och stora organisationer.

Vi hanterar även all övrig IT-försörjning för små och stora organisationer, tex laptops, skärmar, dockor, licenser och allt annat som kan behövas på ett kontor. Arbetsplats med dator och alla tillbehör kan även skräddarsys och avropas som tjänst mot en fast månadskostnad.

  • Kompletta datorarbetsplatser
  • Trådlöst nätverk
  • Server och backuplösningar
  • Office 365 och Sharepoint
  • MS Teams och Skype
  • Internetkapacitet (upp till 10 Gbps)

Vill du veta mer om våra tjänster?

Fyll i kontaktformuläret på Kontaktsidan eller mejla oss direkt, så hör vi av oss!

Kontakta oss