Service Desk

Service Desk är din första kontakt vid störningar och problem. Här pratar du med supporttekniker som känner till dina IT-lösningar och snabbt kan ta tag i akuta ärenden, men som också proaktivt bistår med rådgivning i frågor som rör din IT.

Kravet på teknisk support bara växer

Många IT-avdelningar upplever idag ökade krav på tillgänglighet till teknisk support. Inte så konstigt, de flesta organisationer tar snabbt skada vid störningar i IT-funktionen.

Det kan vara svårt att få ihop krav på ökad tillgänglighet och längre öppettider med semestrar, föräldraledigheter, sjukdom och annan frånvaro. Det blir helt enkelt allt svårare att möta krav på SLA och tillgänglighet kostnadseffektivt.

Ett samarbete med Service Desk kan lösa mycket av den problematiken. Vi erbjuder tillgänglighet de tider du behöver våra tjänster och ständig bemanning med supporttekniker som kan din miljö. Du kan anpassa avtalet så att vi sköter hela Service Desk-behovet eller enbart tar hand om ärenden under tidsperioder när ni själva inte har möjlighet.

Service Desk erbjuder

  • Tillgänglighet, mottagande och fullt ansvarstagande
  • Hanteringen enligt ITIL
  • Hantering enligt kundspecifika önskemål
  • Öppettider enligt avtal, max 24/7
  • Hantering av larm, samtal och serviceärenden
  • Eget kundteam alternativt egen tekniker
  • Ärenderegistrering i ett modernt system

Intressant? Kontakta Mats Wrangö, telefon 08-505 333 00, eller använd kontaktformuläret!